Als cultuurveranderaar, changemanager en bankier binnen diverse grote bedrijven heeft Jos van Hulst (1956, econoom) een schat aan theoretische en praktische ervaring opgebouwd. In complexe veranderingstrajecten en bij vele commerciële uitdagingen heeft hij, met vallen en opstaan, het bedrijfsleven vanuit commercieel perspectief leren kennen. Maar hij zag ook de culturele booby-traps die bedrijven van nature in zich bergen. In de combinatie van deze ruime ervaring schuilt de kracht van Jocre.

Altijd al een verwoed amateurfilmer en muzikant ontdekte hij gaandeweg de zakelijke mogelijkheden van beeld en geluid. Zeker toen hij deze elementen introduceerde in een bankiersomgeving en in 2002 een film maakte waarin kinderen van bankiers zich vrij uitspreken over de balans tussen werk en privé van hun ouders. Deze film heeft bij de bankiers maar ook elders in Nederland de nodige stof doen opwaaien en in menig huishouden de gedragscodes veranderd.

Jos van Hulst (getrouwd, 2 dochters) was o.a. commercieel bankier, manager van een callcenter, docent, projectmanager, HRM-professional, recruiter, salesmanager en manager operations. Daarnaast vervult en vervulde hij diverse maatschappelijke en bestuurlijke functies en is hij actief in muziek, kleinkunst en sport.

JOCRE (spreek uit “joker”) staat voor JOs CREaties. Aanvankelijk is deze naam dus gewoon ontstaan uit een deel van de voornaam van Jos van Hulst en een verwijzing naar zijn creativiteit.

Door ‘de joker’ te spelen zet u op een bijzondere manier in op de door u gewenste verandering. Beeld en geluid staan centraal. Als u laat zien wat ú wilt... dan gaan clïënten en medewerkers willen wat u ziet.

“Als je verandering wilt zien dan zet je de JOCRE in!”